TURE mv.

På denne side kan du se hvilke ture mv vi har, og lidt om dem bagefter. Husk at se om der er tilmelding til turen, eller om du bare kan møde op til aftalte tid, Tak 🙂

Tur til Julemarked i Avedøre lejren d 4. december kl. 11.00

Vil du og evt. familie / venner med til det årlige Julemarked i Avedøre lejren på søndag?
Så mød os på hjørnet af Brostykkevej og Byvej, ved Avedøre skole kl. 11.00
Så går vi samlet derover.

____________________

Søndag d. 4. december fra kl. 10-15 kan du opleve det hyggeligste julemarked, når Avedørelejren slår dørene op for 12. gang til julemarked. Her vil der være mere end 70 stader med vin, øl, honning, julepynt, smykker og meget mere.

Der vil være underholdning med superjongløren Kasper Jensen, sang med kvartetten The Singing Reindeers, ridning på islænderheste fra Krogagre, hestevognskørsel, skattejagt på Cirkusmuseet, besøg af julemanden og meget mere. Markedet bliver åbnet af borgmester Helle Adelborg.

Der er fri entré til markedet, der foregår i telte og i Fægtesalen. Der er desuden fri entré til Cirkusmuseet på dagen. For parkering henvises til p pladserne i Filmbyen

Julehygge torsdag d 8. december mel. 11.00 - 15.00

Så har vi Julehygge i foreningen på vores medlemsdag;

Torsdag d 8. december mellem kl. 11.00 til 15.00.

Foreningen giver lune æbleskiver, kage og kaffe/the.

Det eneste du skal gøre er, at du lige sender en sms til mig på 2963 7016 - eller giver besked til et af de andre bestyrelsesmedlemmerne om, at du kommer - mere så vi har æbleskiver nok til alle :-)

Vi håber, at vi kan få en rigtig hyggelig dag, hvor vi ønsker hinanden en Glædelig jul.

En Glædelig Jul til alle, Lene.

Vi har nu åbent i lokalet mellem kl. 11.00 - 15.00 på hver anden torsdag i Ulige uger.

Vi vil prøve dette indtil udgangen af januar måned 2017 hvor vi tager det op igen, og finder ud af hvad der er mest stemning for.

Ha en god dag, Lene.

Kære førtidspensionister.

Der er tilmeldt 14 medlemmer som skal op og se julevarieteen på teater Vestvolden d 30. november kl. 19.45.

Men vi vil jo også gerne have lidt at spise inden varieteen, så vi vil holde en lille julefrokost i vores lokale
samme dag fra kl. 17.00 - 19.30.

Denne julefrokost er for ALLE vores medlemmer.

Vi bestiller platter hos Restaurant Halvleg, de koster 110 kr. pr. snude og hver kuvert indeholder:

* Hjemmelavet karrysild med løg & kapers.
* Fiskefile med remulade og citron
* Hønsesalat med bacon
* Flæskesteg med hjemmelavet rødkål
* Brie med kiks

Derudover laver jeg en portion Ris`ala mande med kirsebærsovs, så hvis du vil være med på en portion,
skal du betale mig for den. Tror prisen max bliver 10 kr. pr. portion, men jeg skal vide i forvejen om du
vil være med på en portion, så jeg ved hvor meget jeg skal lave.

Drikkevarer tager man selv med.

Sidste frist for tilmelding til julefrokosten, og evt. Ris`ala mande skal ske til mig senest d 20. november.

Du kan overføre betalingen for platten på 110 kr via mobilepay til 2962 7016, og husk at skrive dit navn og juleplatte. Eller betal til mig på næste hyggemøde torsdag d 24. november.

Efter maden kl. ca. 19.30 kører dem der skal med til julevarieteen til teater Vestvolden - Vi tror, vi har pladser nok i bilerne, men er du i bil og kan have flere med, så giv lige besked, Takker.

Mange hilsner
                         Lene

Dejlig tur til Papirøen.

Vi var 7 medlemmer der havde en dejlig – men lidt kold tur til Papirøen i Københavns havn.

Vi tog toget ind til Dybbølsbro station og gik over og tog havne bussen videre ind til Nyhavn. Vi var flere der ikke havde prøvet havne bussen før, det er en behagelig og hurtig måde at komme ind til byen på.

Derfra gik vi over de nye broer til Papirøen. De havde lige åbnet, men der var allerede mange mennesker. Så vi fandt et bord i midten, og gik så ellers ud og så på alle herlighederne der var i de mange madboder. Og der var noget for enhver smag – og alt for meget at vælge i mellem. Efterhånden fik vi valgt vores mad, og vi sad derefter og spiste sammen.

Godt mætte gik vi over i Nyhavn, der var 3 medlemmer der skulle hjemad, men resten fortsatte over på Nyhavns havn, hvor vi fandt et godt sted, hvor vi drak drikke kaffe/the/kakao og vi fik en skøn – men dyr æblekage J der var bare for lidt i glasset!

Endnu mere mætte tog vi bussen hjemad.

Tusind tak for en mega hyggelig tur i mega godt selskab.

Lene.

Tur til Parirøen mv onsdag d 2. november.

I går havde vi jo vores hyggemøde ovre i lokalet, og i løbet af de 4 timer var 14 førtidspensionister forbi og få en snak sammen med en kop kaffe/the. Det var rigtig hyggeligt.

Vi kom til at snakke om Papirøen inde i København, og mange ville gerne en tur derind - så vi smeder mens jernet er varmt:

Så vi tager ind og ser de nye broer i havnen, og går derefter over på Papirøen og får noget at spise. Og der burde være noget for enhver smag, da der er ca. 30 forskellige spiseboder/steder..

Så vi tager afsted onsdag d 2. november, og det er fra Friheden station kl. 10.20.
Toger kører kl. 10.29.

Vi kører ind til Dybbelsbro station, og derfra med havnebussen fra Bryggebroen kl. 11.05 og ind til Københavns havn.
Havnebussen er samme takst som en almindelig bus.

Når vi har set på de nye broer, går vi over på Papirøen - og hvad vi derefter finder på - ja, det snakker vi om på dagen.

I skal ikke tilmelde jer - men bare kom på Friheden station kl. 10.20 ved kiosken d 2. november.

Hvem vil med ud og se vores medlem Bo's udstilling søndag d 6. november?

SNOR LIGE udstillingen er både lørdag d 5. & d 6. november fra kl. 14.00 - 19.00

På Smedeværkstedet Aps, Amagerbanen 27, 2300 København S.

Jeg har plads til 2 1/2 personer i bilen - Så enten bil/biler, eller vi kan tage det offentlige derud.
Tænkte at vi kører fra Hvidovre ved 13.30 tiden, men det kan vi lige finde ud af når vi nærmer os datoen.

Hvis du vil med så send en sms til 29637016.

Mange hilsner, Lene.

Husk at det er næste torsdag d 13. november, at vi har komsammen i foreningen. Det er ovre i vores lokale i Frihedens Idrætscenter mellem kl. 10.00 - 14.00

Ha en god efterårsdag.

JULEVAIETE d 30. november

Husk vores tur til teater Vestvoldens Julevariete

Onsdag d 30. november kl. 20.00

Det var rigtig godt sidste år og vi var mange der deltog – så vi prøver igen i år.

Det koster 85 kr. pr. person – Familie og venner er velkomne.

Du skal tilmelde dig hos Lene senest på torsdag d 20. oktober, med en sms til 2963 7016.

Betaling med mobilepay til nummer 2963 7016, eller til hyggemødet d 27. oktober.

Teateret har i år ikke spisning inden julevarieteen så vi har snakket om, at vi vil spise hos et af de lokale steder inden, og bagefter tager op til teateret. Men mere om det lidt senere.

Open Mic Julestue

Giv julen et godt grin over nakken

Et show. To komikerere. En kummefryser frosne ænder. To timers hårdkogt jule-tam-tam.

Nissehue på eget ansvar.

Kom med, når vi går højtiden i møde med den uformelle og sjove programrække Open Mic Julestue.

Kendte komikere underholder, mens teaterchefens andespil står for gaveregnen i en herlig omgang upassende underholdning udvalgte onsdage i november/december.

Vi gentager succes´en

Kom til frokost på Cafe A på tirsdag 4. oktober – kl. 13.00

På vores hyggemøde i går var der flere som igen havde lyst til, at mødes til frokost på Cafe A på tirsdag d 4. oktober kl. 13.00 Vi mødes udenfor Cafe A – dvs. inde i Hvidovre C – Cafeen ligger lige efter H&M.  Så på hyggeligt gensyn! J

Det kunne være rigtigt hyggeligt hvis vi var mange der dukkede op - også dem der endnu ikke har besøgt vores lokale i Frihedens Idrætscenter – I skal være så velkomne…!

Vi har det hyggeligt og snakken går på kryds og tværs.

Du kan vælge mellem mange forskellige retter for kr. 30,- (incl. fri salatbar) – excl. drikkevarer.

(1 stor kande vand koster 40 kr. – der er rigeligt til 4 personer (2-3 glas pr. person) for 10 kr.

Prisen med kupon er jo overkommelig for de flestes pengepung – det må da lokke lidt, ikk´???

Så klip venligst kuponer ud fra lokalavisen.

På gensyn fra os i FØRTID

KIRsten

En lille solskins-kommentar:

FØRTID´s frokost hos Cafe A

Det var glædeligt at se så mange medlemmer deltage, selvom det blev besluttet med forholdsvis kort frist – så det kan lade sig gøre!

Vi var meget heldige med vejret – måske nok sidste gang man kan sidde ude og spise i korte ærmer.

Der blev valgt frit fra et varieret menukort og så vidt jeg fik forståelsen, var der tilfredshed hos alle.

Der var måske næsten for meget på tallerkenen.   :-)

Prisen m/kupon er jo for de flestes pengepung overkommelig – det må da gentages,ikk´ ???

Så venligst klip kuponer ud fra lokalavisen.

Så kunne vi byde velkommen til 2 nye – Helle og Heidi, som var nogle af de sidste der kørte hjem og de havde hygget sig.

Det var hvad jeg lige havde på hjertet – tak for nogle hyggelige timer + snak  :-)

På gensyn fra

KIRsten

Synd for dem, der ikke havde mulighed for at deltage – af den ene eller anden grund

– måske vi ses næste gang?

Café tur

Tirsdag den 20. september er du velkommen til at mødes med andre medlemmer til frokost på den nye Café A i Hvidovre C, Hvidovrevej 57.  Der er frokostretter fra 30 kr +  drikkevarer. Du kan læse mere om caféen på www.cafe-a.dk .

Vi mødes derhenne kl. 12.00, og det er for egen pengepung.

På hyggeligt gensyn.

Så går turen til Ishøj Havn

fredag d 19. august 2016.

Vi skal på en kombineret gå – og cykel tur - Så alle kan komme med.

Dvs. dem der har lyst til at cykle til Ishøj Havn, mødes ved Langhøjskolen kl. 10.00, og cykler stille og roligt ned til Ishøj havn.

Dem der gerne vil have en dejlig gå tur, mødes ved kiosken på Friheden station kl. 10.30. Derfra tages enten bus 128 eller toget til Ishøj station, og så er der en gåtur på ½ - ¾ time i stille og roligt tempo til havnen.

Du også selv kan køre derned, og møde os andre dernede.

Vi mødes alle i havnen ved spisestedet ”Kabyssen” kl. ca. 12.00. Vi spiser lidt mad og drikke – for egen pengepung – og går bagefter en tur rundt i havnen/ på stranden.

Det lyder som om, at vejret bliver godt i næste uge – så brug en fredag formiddag/eftermiddag sammen med os andre.

Er du i tvivl om noget, så ring til Lene på mob. 2963 7016.

Der er ingen tilmelding – bare kom i godt humør.

Kaffe på Hvidovre Torv

Hey alle.

Håber i har en dejlig sommer - og nu nyder det skønne vejr :-)

Vi er et par stykker som har snakket om, at vi vil mødes på onsdag d 27 juli til en enkel eller to kopper kaffe - og en god snak :-)
Så har i tid/ lyst så kom over på cafeen på Hvidovre torv ved 14.30 tiden :-)

Ha en dejlig, varm weekend :-)

Tur til Roskilde d 23. juni-16.

Vi var 4 fra foreningen der havde en rigtig dejlig tur til Roskilde i onsdags.
Vi startede med at gå rundt på markedet, og derefter over til Roskilde Domkirke, som er en meget smuk kirke. Vi så bl.a stedet hvor dronningen og prinsen engang skal ligge. Der var en sød dame, der var frivillig i kirken - som fortalte os en hel masse om bl.a dette sted.

Bagefter kørte vi ned til havnen og hvor vi sad lige ved vandkanten og spiste vores medbragte mad. Vejret var helt perfekt med 22-23 grader og let skyet.
Is i havnen skulle vi selvfølgelig også have - dog ikke den store til 250 kr!  Vi sluttede af med en god kop kaffe/the på en lille Cafe ikke langt fra havnen.

Vi fik ordnet hele verdenssituationen på turen, deriblandt snakkede vi også om, hvad vi gerne vil med vores forening - Og det vil vi også gerne høre jer andre om
Hvad vil i med foreningen? Hvor skal vi hen med foreningen? Hvordan fastholder vi medlemmerne, og får nye medlemmer? Skriv endelig herinde - Vi tager det også op efter sommerferien

Så tak til Nina, Michael og Bo for en dejlig tur - Håber I andre vil med næste gang.

Tur til Roskilde onsdag d 22. juni - 16.

Så har vi arrangeret en tur til Roskilde. Det bliver onsdag d 22. juni - 2016.

Vi mødes på Friheden station kl. 09.30, og alt efter hvem der skal med – om de har bil eller ej – så tager vi enten med bil eller toget til Roskilde. Hvis der er biler nok, så splejser vi selvfølgelig til benzin og P-billet.

Vi starter ud på onsdagsmarkedet i Roskilde.

Bagefter går dem der har lyst over til Roskilde domkirke, for at se den smukke kirke indeni. Det koster 40 kr. når man er pensionist – så husk at tage noget legitimation med. Dem der har set domkirken eller bare ikke har lyst til det, kan evt. gå rundt på markedet eller tage en tur op ad Gågaden.

Efter Domkirken/ markedet går vi over i Byparken og spiser vores egen medbragte madpakke/ drikke. Vi har en køletaske med, hvor alle jeres madpakker kan være i – så ingen får en varm madpakke.

Efter vi har spist går turen videre til Vikingemuseets arbejdende værksteder,  og videre ned på Roskilde lystbådehavn – hvor der er et godt Ishus – Man kunne købe en isvaffel med 50 kugler i for et par år siden – ved ikke om de har den endnu… men var det noget?

Til sidst går vi tilbage igennem Gågaden, eller de små gader.

Ad hensyn til om vi skal med bil eller tog, er sidste frist for tilmelding til turen er d 17. juni.

OBS! Har du en bil som du gerne vil have nogen af os andre med i, så sig til. Vi splejser selvfølgelig alle til benzin og evt. P-billet.

OBS! Hele turen er for egen pengepung.

Vi håber, at mange vil med på turen så vi får en god dag inden vi holder sommerferie lukket – Sidste hyggemøde i lokalet er torsdag d 23. juni, og første gang efter sommerferien er d 9. august.

Mange hilsner

Bo & Lene   🙂

Hjerne Madsen i Medborgersalen på onsdag d 4. maj kl. 13.00

Det var et fantastisk godt foredrag af Peter Lund Madsen i Medborgersalen. Vi var 11 medlemmer deroppe, og snakken gik lystigt både før og efter foredraget. Der var et par stykker der spærrede plads til os alle, og det var godt - for der var mange borgere der ikke kom ind, da Medborgersalen hurtigt var fyldt op.

Foredraget var både oplysende og skægt, og de 50 minutter foredraget varede fløj af sted. Bagefter var der sat forskellige boder op, som tilbød mange forskellige slags hjerne gymnastik.

Dette var nogle absolut gode, oplysende og hyggelige timer :-)

_______________________________________

Vil du med op og se/høre Hjerne Madsen på onsdag d 4. maj kl. 13.00 i Medborgersalen?

Vi mødes udenfor, eller lige indenfor hvis det regner.

Og selv om du ikke er på vej til "Den tredje alder" vil jeg tro, at foredraget alligevel er undeholdende :-)   Ses vi?

Sakset fra Hvidovre avis:

Hjerne Madsen i Medborgersalen

Der er garanti for en underholdende optræden, når den anerkendte hjerneforsker Peter Lund Madsen gæster Medborgersalen på onsdag 4. maj. Her er Hvidovre Kommune vært for en temadag om hjernen og den tredje alder.

Peter Lund Madsens inspirerende foredrag om hjernen og den tredje alder vil sparke temadagen i gang.

Udover foredraget med Peter Lund Madsen vil der være forskellige stande med aktiviteter. Dørene åbnes klokken 13.00, og foredraget begynder klokken 13.30, hvor dørene lukkes. Det er ikke nødvendigt at tilmelde sig på forhånd. Der vil undervejs være en let forplejning.

Vi havde en rigtig god tur til Den blå Planet..

Nogle af os ved Piratfiskene :-)

Vi havde en rigtig god tur til Den Blå Planet

Vi havde desværre et stort mandefald i dagene inden - men os 9 der kom af sted, hyggede os.

Den Blå Planet er virkelig et besøg værd. Det er enormt flot lavet med mange forskellige store og små akvarier. Vi gik for det meste sammen, men nogle gange havde en eller flere af os brug for lidt længere tid foran et af de flotte akvarier end de andre.

Vi så fodring af bl.a. Hammerhajer, Rokker og alle de andre fisk i det enormt store Oceanet (et akvarium med 4 millioner liter vand), samt fodring af piratfiskene.

Vi så også fodring af de mange flotte og forskelligt farvede fisk fra Koralrevet, Det ene øjeblik svømmede de stille og roligt rundt i akvariet – og i det næste for de rundt i akvariet efter maden.

Især sildestimen, der svømmede rundt om et par store ankerkæder og piratfiskene, synes jeg var meget flotte.

Piratfiskene kunne ses i Regnskoven. Oppefra meget kedelige at se på - sort/grå, mudderfarvede - men når man så gik ned ad trappen og så akvariet nedefra, var piratfiskene enormt flotte. De skinnede som guld og sølv.

Den store blæksprutte viste os, hvor hurtig den er - og hvor grim den i virkeligheden er. J

Vi sad også inde i tunnellen - hvor man kan gå igennem det store Ocean-akvarie - og så hvordan bl.a. de store rokker gled majestætisk hen over glasset, sammen med alle de andre fisk.

Vi brugte over lidt 4½ time derude, så alle var lidt trætte i fødder og krop/hoved efter en rigtig god og hyggelig dag i Den Blå Planet, og alle var enige om, at den tur kunne vi godt gøre en anden gang.

Lene :-)

Frokost.

En hel familie :-)

En Pjaltefisk :-)

Juletur

Så er det på mandag d 14. december, at vi tager på juleshoppingstur til København 🙂

Vi tager toget fra Frihedens station kl. 11.09.  Vi mødes ved kiosken 10 min før.
Du kan også støde på os ved Nørreport station kl. enten 11.30 eller kl. 12.30.

Vi skal først en tur over i Torvehallerne, og bagefter til flere forskellige julemarkeder ved fx. Nyhavn og Kgs. Nytorv.
Ingen tilmelding - Håber vi ses