Nyhedsbrev Juli 2018

Så er det sommer – ja, det har det jo faktisk været i over halvanden måned.

Men selvom det er sommerferie, så kan du stadig komme forbi i ”vores” lokale om torsdagen i ulige uger mellem 11.30 – 14.00.

Vi ved ikke hvor mange der kommer men det er altid hyggeligt, at komme ned og få en god snak med de andre.

Hold træning:

Efter sommerferien begynder vi med vores motionshold. Forhåbentlig har du allerede læst om det inde på vores hjemmeside eller på vores facebook side.

Vi søgte Sundhedspuljen om 13.500 kr. til et motionshold i 3 måneder, og fik dem alle sammen. Vi har snakket med Frihedens Atletik – og Motions forening som holder til ved Hvidovre stadion, om de kunne hjælpe os med at lave et hold – og det ville de meget gerne.

Vi får en rigtig god instruktør i 1 ½ time hver gang som skal hjælpe os med, at få det bedste ud af det. Der er diverse maskiner, løbebånd, motionscykler, et stort lokale hvor der kan laves afspænding, diverse træning mv.

Det vil blive sådan, at du selv skal betale for at blive medlem af foreningen, det er 100 kr. pr. måned. For disse penge får du 1 ½ times træning med instruktør en gang om ugen, men du kan også træne alt det du vil hver eneste dag mellem kl. 07.00-09-00, og igen fra kl.14.00 – 22.00. Det er da et godt tilbud.

Nu er det sådan at vi alle ikke kan lave det samme, for vi fejler jo meget forskelligt. Så man aftaler med instruktøren hvad det er for en slags træning man gerne vil have, og hun/han hjælper dig så med det.

Bestyrelsen får en snak med instruktøren inden vi starter, så er der noget vi skal tage med der, så sig til.

Byvandring:

Vi skal på en byvandring rundt i Christianshavn d 21. august. Vi har af Genbrugshallen fået penge til en guide, som skal vise os rundt og fortælle os om området. Turen bliver i et stille og roligt tempo. Selve den guidet tur varer ca. 11/2 times tid og starter kl. 13.00. I får besked om hvor vi skal mødes mv. når vi kommer hen i august måned.

Loppemarked.

Vi prøvede for 14 dage siden at inviterer til, at medlemmerne kunne komme med til loppemarked foran rådhuset. Man kunne så tage nogle af sine ting med, som man gerne ville sælge.

Vi var 3 medlemmer deroppe og vi fandt et godt sted under et træ, så vi ikke blev stegt. Alle tre fik solgt noget, og havde en rigtig hyggelig dag. Flere af medlemmerne var forbi og sige dav.

Vi vil prøve det igen lørdag d 25. august, og foreningen betaler for stadepladsen. Så begyndt allerede nu at samle nogle ting sammen, som du alligevel ikke bruger, og få lidt kr&øre ud af det.

Bo vil i løbet af efteråret lave endnu en tur til spisestedet ”Absalon”. Tid, sted mv. kommer senere. Sidste gang vi var derinde var det rigtig god mad og hyggeligt.

Heidi vil lave en oktober fest hvor man kan udklæde sig – hvis man lyster. Det skal være med noget god mad og drikke, så vi kan få nogle hyggelige timer sammen. Der er 3 andre medlemmer der hjælper Heidi med at lave oktober festen.

Dato, tid, arrangement kommer senere.

Hvad er der ellers sket i foreningen:

Bestyrelsen har haft travlt med ansøgninger til bl.a. Byvandringen, motionsholdet og flere andre ting.

Samtidig med, at vi prøver at få et andet lokale – måske ”vores” eget? Men det er ikke lige sådan at låne et lokale i kommunen, hvor man kan evt. lave lidt mad og drikke, når det også skal være handicapvenligt, skal ligge i dagtimerne og være nogenlunde centralt!

Kommunen foreslog festsalen på Risbjerggård. Så bestyrelsen tog derover for at kigge på det. Men det er bestemt ikke et sted for os. Der er handicaptoilet, nogle rampe mv. men salen er mørk, stor og kedeligt – og luften er bestemt ikke god i salen. Så vi sagde pænt nej tak. Vi kan så evt. låne et lokale i Enghøjhuset i Avedøre, men det er ikke så stort, ligner et klasselokale, og der er langt dertil for mange af vores medlemmer.

Så vi søger videre.

Kender du et sted hvor du mener at vi evt. kan være, så sig endelig til.

Vi snakkede om, at man til hyggemøderne kan tage sit eget krus med til kaffe/the – og tage det med hjem igen. På den måde sparer vi lidt penge til krus, bruger ikke så meget plastik, og så er det jo mere behageligt at drikke af et ordentligt krus.

Ang. vores formiddagsmad den første torsdag i måneden, så har vi nu prøvet det nogle gange, og det har været mega hyggeligt hver gang.

Det er sådan at Helle giver brødet – tak for det, og at vi nu betaler 5 kr. for ost, marmelade mv. og 5 kr. for kaffe/the/kakao. Men der har hver gang været et underskud efter formiddagsmaden, så bestyrelsen har valgt at sige, at formiddagsmaden nu koster 15,00 kr. pr. gang. Håber i har forståelse for dette.

Ved du, at du kan komme gratis i kommunens svømmehaller. Du skal gå op på kommunen og få et førtidspensionist bevis, hvis du ikke har et sådant i forvejen. Det skal du så vise i svømmehallen, og du får så et svømmekort. I sommer er der åbent i Friluftsbadet Præstemosen og i Frihedens Idrætscenter svømmehal.

Husk at gå ind på vores hjemmeside, der finder du alt om foreningen:

www.foreningenfoertidhvidovre.dk

Du kan også gå ind på vores Facebook side ved at søge på ”førtidspensionisterne i Hvidovre”, så dukker vores side op.

Vi håber, at du får en rigtig god sommer J

På bestyrelsens vegne

_____________________________________

Nyt Sundhedscenter i Hvidovre

Fredag 20. april kl.13.45 indvies det nye Sundhedscenter i "det gamle posthus" på Hvidovrevej.
Og vi har tænkt os at tage derop som forening og vise, at vi stadig er her - og er ineteresseret i det nye Sundhedscenter, som flere af os nok kommer til at bruge.
Vi vil først stå og uddele vores flyers ude foran, og selvfølgelig bagefter gå med ind og se Sundhedscenteret.

Dette står på kommunen hjemmeside om indvielsen:

"Flyttedag for Sundhedscentret og Genoptræningen

Rykker til det nye Hvidovre Sundhedscenter på Hvidovrevej 272, der åbner den 10. april

26. marts 2018

Fredag den 6. april og mandag den 9. april holder Sundhedscentret og Genoptræningen på Strandmarkshave og Krogstenshave lukket. Da skal medarbejderne nemlig pakke kasser og møbler sammen, så det kan flyttes over i det nye Hvidovre Sundhedscenter i det tidligere posthus på Hvidovrevej 272. Forberedelserne er i fuld gang både blandt personale og ledelse i Sundhedsfremme & Forebyggelse, Genoptræningen og i kommunens sygeplejeklinik, som flytter sammen i de nye rammer.

- Vi glæder os rigtig meget, for vi har i forvejen et tæt samarbejde, og nu vil vi i endnu højere grad kunne give borgerne et samlet tilbud, så de ikke skal flere steder hen for fx at gå til genoptræning og komme i gang med rygestop, siger leder af Sundhedsfremme og Forebyggelse, Pia Jenfort.

Det tidligere posthus er blevet renoveret og ombygget, så det nu fremstår som et moderne sundhedscenter med alt, hvad der til hører – træningssale, træningskøkken, samtale- og behandlingsrum, caféområder, reception, undervisningslokaler, kontorer, handicaptoiletter, omklædnings- og badefaciliteter til både borgere og medarbejdere. Og der er arbejdet både med lyd- og lysforhold, så bygningen skulle være rar at opholde sig i.

- De nye træningssale vil give rigtig gode rammer for genoptræningen, og vi glæder os til at modtage de borgere, som er henvist til genoptræning hos os, smiler leder af Genoptræningen Casper Mortensen.

Der bliver også tilbud i det nye sundhedscenter, som man kan benytte sig af uden henvisning fra egen læge. Det er fx rygestopkurser, Ældreliv Hvidovre, sundhedssamtaler og den opsøgende sundhedsindsats Kys Livet.
Alle kommunens sundhedstilbud for voksne og ældre flyttes nu til det nye hus, mens Sundhedsplejen forbliver i det nuværende Sundhedscenter, der rummer kommunens sundhedstilbud til børn.
Det nye Hvidovre Sundhedscenter indvies officielt med åbent hus den 20. april kl. 14, hvor alle er velkomne. Her vil man kunne få en rundvisning i det nye hus, borgmester Helle Adelborg vil holde en tale, og der bliver budt på en forfriskning.
På åbningsdagen bliver den nye hjemmeside www.sundhedscenter.hvidovre.dk lanceret."

Håber at du har tid og lyst til, at være med foran Sundhedscenteret d 20. april kl. 14.00.

God weekend, Lene  :-)

__________________________________

Generalforsamling 2018

Så er vi ved at nærme os vores årlige generalforsamling - som i alle allerede ved 😃 Det er på tirsdag d 20. marts.

Vi skal være i Lille Friheden lige som sidste år, og det er fra kl. 12.00.
Vi giver kaffe/te med kage til ☕️🥧☕️

Vi har flere spændende ting på programmet i år, også lidt ekstra spændende til eventuelt.

De 2 ledige pladser vi har i bestyrelsen, er der allerede flere der gerne vil lægge billet på - Så kom endelig, du bliver ikke valgt til noget her i foreningen - kun hvis du selv meget gerne vil det 😃

Jeg håber, at i støtter op om foreningen ved at komme til generalforsamlingen, og har du noget på hjertet - ja, så er det, det perfekte sted at komme frem med det.

Vi ses....
På bestyrelsens vegne

__________________________________________

HAR DU HUSKET AT BETALE DIN KONTINGENT ellers er det nu SIDSTE CHANCE ....

Kontingent er noget som gør at vi kan have vores hjemmeside, at vi kan have vores bank-
konto osv.. Og er der penge i overskud, ja så går de til en tur eller hvad medlemmerne har lyst til.

Så der er skam en mening med kontingentet... og så er det kun 100 kr. for et HELT år.

* Men Per er sød - han vil gerne tage imod kontingent (100 kr.) igen på torsdag d 15. marts i lokalet til hyggemødet.

* Du kan også betale til generalforsamlingen d 20. marts ved indgangen kl. 12.00, men skriv så lige inden om du kommer.

* Og til sidst, så kan du betale til vores konto i Arbejdernes landsbank senest d 18. marts på:
Registrerings nummer: 5342
Kontonummer: 0000 245 100

Hvis du ikke har betalt senest til generalforsamlingen d 20. marts - bliver du slettet fra foreningen.
Dvs. du modtager ikke flere mails fra os med invitationer -
kan ikke komme til vores hyggemøder -
komme med til vores måske kommende motionshold -
være med på vores ture osv... -
og det ville jo være mega ærgerligt.

_________________________________________

Foreningen modtog denne sørgelige besked tirsdag d 20. marts -18:

Det er med stor sorg, at vi har modtaget meddelelsen om, at Peter Røjgaard alt for tidligt er gået bort.

Peter var et kendt ansigt i lokalsamfundet, hvor han med stort socialt engagement arbejdede med mange mærkesager.

Peter blev født i 1970 men fik i 1980 konstateret type-1 diabetes. Peter blev uddannet som tømrer og havde i en årrække egen virksomhed. Desværre medførte Peters diabetes, at han i 2007 blev blind og måtte opgive sit virke.

Vi kendte Peter som en handicappolitisk ildsjæl, der bl.a. repræsenterede Dansk Blindesamfund i Danske Handicaporganisationer - Hvidovre og i Hvidovres Handicapråd.

Peter var også med sin utrættelige energi aktiv i Foreningen for førtidspensionister i Hvidovre, i Diabetesforeningen og var medlem af SUKA’s bestyrelse. Peter var meget vellidt, havde sine meningers mod og der blev altid lyttet til ham.

Vores tanker går til Peters familie, som støttede ham meget i dagligdagen - han vil være savnet.

Æret være hans minde

Danske Handicaporganisationer Hvidovre.

Mange af foreningens medlemmer deltog i Peters bisættelse d 21. marts, der var meget smuk og rørende.

Æret være Peters minde.

_______________________________

Betaling af kontingent for 2018

Vi har snevejr i februar måned og så er det tid til at betale for dit medlemskab,af foreningen for Førtidspensionister I Hvidovre.

Medlemskontingentet er som de 3 foregående år kun 100,00 kr. for et helt år.

Du kan betale for medlemskabet via vores bankkonto i Arbejdernes landsbank.
Registrering nummeret er: 5342
Konto nummeret er: 0000 245 100
Ved indbetaling så husk at skrive dit navn og kontingent 2018.

Hvis du gerne vil betale med kontanter, så betal til Per, vores kasserer.
Det kan du gøre på vores hyggemøde - torsdag d 1. marts 2018.
Vi har desværre hverken betalingsservice eller Mobilepay, da begge dele er for dyre for os.

Hvis du ikke har betalt for dit kontingent, har du ikke stemmeret til Generalforsamlingen der er tirsdag d 20. marts kl. 12.00 i Lille Frihedens sal.
Og efter generalforsamlingen er du så desværre ikke medlem af foreningen mere.

Formand.

_______________________________________________

Godt Nytår....

I ønskes alle et rigtig Godt og lykkebringende Nytår,
med tak for det gamle år.
Håber vi også får mange gode timer sammen i 2018.
Bestyrelsen.

______________________________

Nyhedsbrev - december 2017.

Kære medlem af førtidspensionist foreningen i Hvidovre.

Her er lidt om hvad vi har lavet i 2017 og lidt om, hvad vi har tænkt os i 2018.

Allerførst stort tak til bestyrelsen og til de medlemmer, der har lavet en tur eller andet for os andre i 2017.

Det hed sig i sin tid da vi lavede foreningen, at bestyrelsen kun skulle være der af navn – og ikke af gavn!

Men sådan har det ikke været - tværtimod.

Bestyrelsen har lavet mange ture, madlavnings kursus osv., men der har også været nogle af medlemmerne der har lavet en tur – og det er så dejligt.

I 2018 ser vi meget gerne, at der kommer endnu flere ture eller andet som også er lavet af medlemmerne, evt. sammen med andre medlemmer eller/og bestyrelsen.

Vi har fundet ud af at der kommer flest medlemmer til de ture, når der er mad inkluderet på den ene eller anden måde – Se listen over hvad vi har lavet i 2017.

Man kan fx lave en tur til Cafe A eller BiblioteksCafeen, ikk?

Alt du/i skal gøre er, at sende en mail ud til medlemmerne – den nye adresseliste er vedhæftet dette nyhedsbrev. Og når jeg får mailen sætter jeg turen ind på vores Facebook - og hjemmeside. Gå fx ind her på hjemmesiden og se hvad der evt. kan stå i en invitation.

Ture mv. i 2017:

• Hyggelig komsammen med god glad New Orleans jazz musik i starten af januar.

• Tur til Cafe A sidst i januar.

• Brunch i Cafe Hjertetræet i marts.

• På BiblioteksCafeen og spise frokost sidst i marts.

• Frokost på Bataljonen i april måned.

• Havnerundfart i Købehavn og derefter frokost på Papirøen i maj måned.

• Tur til Roskilde - sidst i maj.

• Tur til arbejdermuseet og se udstillingen " Stop slaveri” m kaffe og kage.

• Kaffehygge på Cafeen på Hvidovre Torv i juli.

• Frokost på Biblioteks Cafeen sidst i august.

• Kultur – og fritidsmessen sidst i oktober.

• Mortensaften på Bibliotekscafeen i november.

• Julefrokost i Avedøre lejren.

• Julemarked i Avedøre lejren.

• Jule morgenmad i starten af december.

• Julekoncert i Risbjerg kirke i december.

• Ud over disse ture havde vi vores Madlavning kursus 2 gange før - og 3 gange efter sommerferien,med 9 – 16 deltagere hver gang.

Og ud over alle disse ting og ture har vi snakket om, at vi fx om torsdagen en gang om måneden, vil holde morgenbrødshygge dvs. vi på skift køber morgenmad, vi mødes alle kl. 11.00 og det er for egen pengepung (ca. 15-20 kr.)

Dette kunne vi godt tænke os at lave, da der til hyggemøderne om torsdagen er nogle der kommer kl. 11.00 og går igen kl. 12.30 – andre kommer kl. 12.30 og går kl. 13.30 osv. osv. Så man ser ikke hinanden så tit.

Vi tager det op til et bestyrelsesmøde i januar og så får i besked, men skriv endelig hvis du synes det er en god ide.

Dette kommer indtil videre i januar-18:

• Torsdag d 4. januar holder vi Nytårskur i lokalet med lidt sprøjt og kransekage fra kl. 12.00 til ca. 14.00 – Så kom og ønsk hinanden Godt Nytår.

• Torsdag d 25. januar tager vi en tur til Politigården kl. 17.00 sammen med Førtidspensionist klubben i Ishøj.

Det koster 100 kr. pr. næse – og sidste frist for tilmelding er d 5. januar.

Tilmeldingen er bindende. Vi tager derind sammen og du får tid og sted    lidt senere.

Jeg også lige gøre jer opmærksom på, at vi holder vores Generalforsamling tirsdag d 20. marts kl. 12.00 i Lille Friheden. Indkaldelsen kommer ud til jer pr. mail ca. en måned før.

Som det sidste vil jeg ønske jer alle et rigtig Godt og lykkebringende Nytår, med tak for det gamle.

Lene.

Fødselsdags gave fra KGO teltudlejning v. Kim Olsen.

Da vi holdt vores 3. års fødselsdag fik vi en mega stor overraskelse, og den kommer her.....

Kim fra KGO teltudlejning her i Hvidovre kom forbi under fødselsdagen - Kim er Charlottes mand - og hun vidste ikke at han kom.

Han ville lige snakke med mig, og der gav Kim mig et flot fødselsdags kort, hvor han og firmaet ønskede os tilykke med vores 3 års fødselsdag.

På kortet sad 5 x 1.000 kr. :-) Som var en gave til os fra firmaet. Jeg blev først helt mundlam - men takkede bagefter på foreningens vegne, rigtig mange gange for gaven.

Pengene kan vi bruge som vi vil, fx til en tur i foråret, en del kan bruges som hjælp til julefrokosten - eller vi kan bruge dem til noget helt andet :-)

Så på foreningens vegne vil jeg gerne sige tusind , tusind tak til KGO teltudlejning v. Kim Olsen, for den meget flotte fødselsdagsgave, det var så sødt af Kim at tænke på os

________________________________________________

Vores nye banner til Kultur -og fritidsmessen d 28. oktober -17.

Så har vi modtaget det færdige banner, som vi bl.a. skal bruge til Kultur - og fritidsmessen på lørdag d 28. oktober i Avedøre Idrætscenter ml. 10.00-17.00.

Har du tid og lyst til at bruge et par timer på foreningen, så mangler vi nogle medlemmer til at stå i vores stand ml. kl. 12.00 -14.00 og igen mellem kl. 14.00-17.00.

Vi giver lidt at spise og drikke, mens i står i standen.

Det går ud på at svare de borgere som kommer og spørger til, hvad vi laver som forening. Og det ved vi jo alle sammen
Man kan give borgerne en af vores flyers, og byde på et bolche.

Der er stole i standen - som er ca. 2 x 3 meter, så man ikke behøver stå op i de 2 timer.

Du kommer til at stå sammen med andre fra foreningen.
Så kom og vær med - og hjælp foreningen.

------------------------------------------------------------------------

Fotografering ved Avedøre landsbys gadekær d 12. oktober.

Så skal vi have lavet vores Roll-Up og banner til Kultur - og Fritidsmessen lørdag d 28. oktober.

Det bliver fotograf Henning fra Friheden der kommer og tager billederne. Det er billeder der bliver tager langt fra dvs. der bliver ikke taget billeder tæt på.

Så vi skal bruge mange af jer....:

Vi mødes ude ved Avedøre landsbys gadekær torsdag d 12. oktober kl. 11.30 - MEN har du ikke bil vil de af os der har en, vente på dig ved Frihedens station kl. 11.00 og så kører vi sammen derud.

Efter vi har fået taget billederne tager dem der har tid og lyst tilbage til vores lokale, hvor foreningen giver kaffe og kage.

Husk at det er den torsdag hvor vi i forvehen har hyggedag, så vi er først tilbage i lokalet ved 12.30 - 13.00 tiden.

Håber at se rigtig mange af jer.

Pbv

Lene :-)

------------------------------------------------------------------

Vi har 3 års fødselsdag.

Indbydelse til 3 års fødselsdags reception

Foreningen ”Førtidspensionisterne i Hvidovre”.

Det er helt utroligt!

Foreningen ”Førtidspensionisterne i Hvidovre” har nu eksisteret i 3 år.

Det skal selvfølgelig fejres – og det bliver det!

Så alle jer der har støttet os undervejs:

• Ishockey Supporters

• SuperBrugsen, Brostykkevej

• Genbrugshallen

• Teater Vestvolden

• Hvidovre avis

• Restaurant Halvleg

Samt repræsentanter fra andre gode og vigtige samarbejdspartnere:

• Frihedens Idrætscenter

• FORA

• Biblioteks Cafeen

• Hvidovre kommunes politikere og forvaltninger.

• Og sidst - men bestemt ikke mindst; Førtidspensionisterne i hele Hvidovre, uanset om du er medlem af foreningen eller ej – Kom og hils på.

Det er os en stor fornøjelse, at invitere jer alle til en hyggelig og uhøjtidelig fødselsdags reception, med lidt at spise og drikke.

Torsdag d 21. september kl. 15.00 – 17.00 i Biblioteks Cafeen, Hovedbiblioteket.

Vi glæder os til at se jer alle

Fødselsdagshilsner fra foreningen

”Førtidspensionisterne i Hvidovre”.

Ses vi torsdag d 3. august?

Håber i alle har haft en god sommer - på trods af vejret :-)

Fra i morgen - torsdag d 3. august er vi igen i vores lånte lokale fra kl. 11.00 - 15.00.

Det er i klublokale 2 i Frihedens Idrætscenter.

Ses vi? :-) :-)

Åbent i lokalet hver anden torsdag i sommer mv.....

Så har vi fået lov til at benytte vores lokale i Frihedens Idrætscenter HELE sommeren
Vi kan være der fra kl. 11.00, men vi skal være ude af lokalet kl. 14.30 - da de lukker kl. 15.00 -
og lige skal nå at lukke og slukke for det hele.
Restauranten i Idrætscenteret er lukket hele sommeren.

De dage vi kan være der er hver anden torsdag i Ulige uger, som er;

Torsdag d 6. juli
Torsdag d 20. juli
Torsdag d 3. august.

Og så er sommerferien slut, og vi kommer igen som sædvanligt mellem kl. 11.00 - 15.00
fra d 17. august.

Den første der kommer i lokalet de 3 gange i sommerferien, skal hente nøglen til lokalet i buret til venstre
for hovedindgangen.
Man skal samtidig bede om at få åbnet for de 2 toiletter der ligger nede ved os.
Er der ingen medarbejder i buret, står der et telefonnummer som man kan ringe til.

Der skal selvfølgelig ryddes op i lokalet inden de sidste medlemmer går.

Har du en god ide til en Pop Up tur / mødes på Cafe eller andet i sommerferien, så send -
helst - en sms rundt til os alle med sted og tid.  Du fik alle mobilnumrene /mailadresserne på medlemmerne
med i nyhedsbrevet, du fik i sidste uge.
Og så sætter Dorte eller jeg den på hjemmesiden / Facebook.

Ses vi ikke i løbet af sommeren, må du ha`en rigtig god sommerferie

_______________________________________________________________________________

Nyhedsbrev for Førtidspensionisterne i Hvidovre

Vi har i foreningen haft et meget travlt forår, hvor der har været en masse aktivitet.

Siden sidste Nyhedsbrev har vi afholdt generalforsamling den 14. marts 2017, hvor der var et flot fremmøde, referat ligger vores hjemmeside.

Vi har nu i et godt stykke tid haft medlemsmøde hver 14. dag – torsdage i ulige uger – det har været en stor succes hvor der har været et stort fremmøde hver eneste gang, snakken går fra start til slut, der strikkes og andre har prøvet at spille kort, det er rigtig rart. Dette har desuden, i bestyrelsen, sat lidt tanker i gang omkring vores lokale, da vi snart er for mange til lokalet – det er kun skønt med det store fremmøde – men vi skal tænke i nye baner.

Vi skal i den forbindelse også opfordre til at flere medlemmer melder sig til at åbne, da der til stadighed mangler folk til dette - det er ikke svært. Nøglen skal blot hentes i buret ved indgangen kl. 11.00 og de sidste i lokalet lukker kl. 15.00 og afleverer nøglen samme sted. Der mangler åbnere til efter sommerferien.

Vi har desuden været til diverse frokoster og en enkelt brunch, det var i Café Hjertetræet – Frokost på Bataillionen – det har været hyggeligt alle gange. Derudover har vi været på Havnerundfart med efterfølgende frokost på Papirøen den 9. maj. Alt har som sædvanlig været rigtig hyggeligt.

Vi var også på en tur til Roskilde den 17. maj og til Arbejdermuseet den 31. maj, begge ture var gode, men ikke så mange deltog. Så der er god gang i aktiviteterne, hvilket er rigtig dejligt, så bestyrelsen vil gerne opfordre medlemmerne til at finde på spontane ”pop-up” ture hen over sommeren, intet bidrag er for småt.

Såfremt der er nogen der finder på ture, kan vi kun opfordre til at men benytter den vedhæftede liste med telefonnumre og mailadresser, da der er mange af medlemmerne der ikke er på Facebook.

Derudover er vi startet på vores ambitiøse Madprojekt – det har været en rigtig god start – det har været hyggeligt, lærerigt og der blev grinet en helt masse. De fremmødte glæder sig til de næste 4 gange efter sommerferien, som forhåbentlig bliver mindst lige så hyggelige. Der kommer meget mere om projektet i starten af august, men datoerne er fastsat til den 30. august kl. 10 – 13, 18. september, 4. oktober og 23. oktober alle kl. 16 – ca. 20.

Foreningen har efterhånden eksisteret i 3 år og dette vil vi gerne fejre, derfor har vi søgt og fået lidt penge fra Genbrugshallen til dette. Vi har desuden haft en donationsstander hos Super Brugsen på Brostykkevej, hvorfra vi også modtager et beløb, på nuværende tidspunkt kender vi dog ikke beløbet.

• Du kan nu sætte kryds i kalenderen ved TORSDAG DEN 21. SEPTEMBER 2017 om eftermiddagen, hvor vi afholder fødselsdagen i Bibliotekscaféen. Der kommer meget mere om dette, når vi nærmer os tiden.

Så vi kan se frem til et mindst lige så travlt efterår, med mange aktiviteter.

Bestyrelsen vil gerne opfordre til at der er flere der bruger vores hjemmeside www.foreningenfoertidhvidovre.dk , denne er altid fuldt opdateret med tider og aktiviteter.

Vi sluttede vores forår i klublokalet torsdag den 22. juni, da Frihedens Idrætscenter lukker ned for sommeren.

Vi mødes igen torsdag den 17. august, hvor alle forhåbentlig har haft en super sommerferie.

Bestyrelsen ønsker jer og jeres familie en rigtig god sommerferie

__________________________________________

Donations stander i superBrugsen, Brostykkevej.

Ang. donations standerne, så var Nina, Per og jeg i SuperBrugsen ved Brostykkevej i går formiddags, for at vise flaget og snakke med kunderne om foreningen.
Deværre havde mange af kunderne travlt med deres indkøb, så vi kommer igen på en hverdags formiddag.Nogen der vil med, så sig til.

Så husk at kigge forbi SuperBrugsen når du skal købe ind, og tag en rød polet når du har betalt ved kassen - og put den i vores stander der står lige efter kasselinjen.
I øgeblikket ser det ud som om der er flest poletter i vores stander - dejligt :-) Men kunkurrencen kører indtil udgangen af marts måned, så der er lang tid endnu.
I må ha` en dejlig solrig søndag.

Donationsstander i SuperBrugsen

Vi søgte SuperBrugsen der ligger ved Brostykkevej / Hvidovrevej om, at være en af deltagerne til deres donationsstander.

Og det blev vi:

Se hvad brugsuddeler Allan Mathiesen skrev til os:

”Vi har udvalgt jer til at være på vores donationsstander i 1. kvartal 2017. Det eneste jeg jeg gerne vil have er at i selv "reklamerer" med det på forskellig vis og mindst en gang i perioden kommer forbi butikken og fortæller om jeres forening og opfordrer vores kunder til at tage en rød mønt og støtte jer”

Donationsstanderne står der allerede, hvilket du også kunne læse om i Hvidovre avis.

Vi er et par stykker der tager derned et par dage, for at snakke med de handlende i Superbrugsen om førtidspensionist foreningen – Vil du med en dag, så sig til.

Det hele foregår sådan, at når man har købt ind og skal betale, kan man tage en rød polet ved kassen. Denne puttes i en af de tre standere som er for; teatergruppen Refluxus, vinterbaderne og os.

Hver deltager får min 2.000 kr. og vi vil bruge pengene på, at gøre Hvidovres borgere opmærksom på vores hjemmeside og på vores lånte lokale.

Så sig til dine venner og familie at vi er med, og meget gerne vil have deres støtte. Takker.

____________________________________________________

Medlems kontingent for 2017

Kære medlem af Førtidspensionisterne i Hvidovre.

Så har vi passeret årsskiftet og det er igen tid til, at betale for dit medlems skab
af foreningen for Førtidspensionisterne I Hvidovre.
Og medlemskontingentet er som de 2 foregående år kun 100,00 kr. for et helt år.

Du kan enten betale for medlems skabet via vores bankkonto, som er:

Arbejdernes landsbank
Reg: 5342
Konto nr: 0000245100

Ved indbetaling til kontoen så husk endelig, at skrive dit navn og at det er kontingent for 2017.

Eller til vores hyggemøde torsdag d 2. februar 2017, hvor kasseren Per vil være der hele tiden i
mellem kl. 11.00 - 15.00.

Sidste indbetalings dag for alle - om du betaler til kontoen eller til Per - er torsdag d 2. februar 2017, tak

Hvis du ikke har betalt for dit kontingent inden da, har du ikke stemmeret til Generalforsamlingen d 14. marts kl. 12.00 i Lille Friheden.

____________________________________________________

Nyhedsbrev for medlemmerne af foreningen for Førtidspensionister i Hvidovre.

Der er sket meget siden sidste nyhedsbrev. Vi havde som I ved, vores medlemsmøde hvor vi bl.a. snakkede om, hvor mange gange vi skulle mødes – Skulle det være en gang om ugen eller hver 14. dag. Vi har siden mødtes hver anden torsdag i Ulige uger, og det har været en succes. Vi har været mellem 12 -16 medlemmer hver gang - og det er dejligt at se så mange medlemmer til vores hyggemøder – eller hvad vi nu kalder dem? ( Er der en af jer der, der lige har det rigtige ord for vores hyggemøder? Eller har vi allerede ordet?)

Der er flere som har sagt at de savner det, at kunne gå over til vores hyggemøder hver uge. Så spørgsmålet er; om vi skal mødes en gang om ugen, eller en gang hver 14. dag i fremtiden? Vi vil tage det op på vores generalforsamling d 14. marts 2017, men kom endelig med din mening allerede nu – brug fx vores facebook side.

• Vi har også lavet vores tidspunkt om, så vi nu mødes mellem kl. 11.00 til kl. 15.00 – og det er de fleste glade for, men igen – det tager vi også op på vores generalforsamling.

Vores hyggemøder hver anden torsdag har været godt besøgte, og snakken er gået fra start til slut, og det er alt mellem himmel og jord vi snakker om – og det er dejligt. Vi har også snakket om nogle problemer, som nogle af vores medlemmer har taget op i gruppen, og det er jo rigtig godt, at få andres mening om et emne man selv går og tænker over. Jeg personligt nyder at komme over og snakke med jer andre, og vægter hyggemøderne meget højt.

• Her skal så lige lyde en opfordring til, at I melder jer som åbne/ lukker af lokalet, når vi har vores hyggemøder. Det er bare at hente nøglen i buret ved indgangen – eller aflevere nøglen igen, og åbne ind til lokalet og skabet – ikke andet. Og man skal bare være der indtil den der lukker kommer dvs. ca. kl. 13.00. Og den der lukker skal komme senest kl. 13.00, og blive indtil tidligst kl. 14.45. Det kunne være rigtig rart, at åbne/lukke blev uddelt på nogle flere hænder. Så sig til hvis du vil hjælpe, til en fra bestyrelsen, Tak.

Vi var en tur på Papirøen, en dejlig tur i mega godt selskab – Vi savnede dog jer andre! Men den tur kan sagtens laves igen til foråret, så I andre også kan komme med.

• Så have vi vores årlige julefrokost. Vi spiste i lokalet, der var et flot pyntet bord, og vi  fik maden fra restaurant Halvlegen – en dejlig platte - der var rigeligt. Vi sluttede af med Ris ala mande – men mandlen blev desværre tygget, for vi fandt den ikke - vi tror dog, at det var Dorte der fik den, men beviset blev spist. Efter maden kørte vi op til teater Vestvolden hvor vi hyggede os med deres Jule variete med Stand Up – og der blev grint så tårerne trillede.

Vi var også en tur i Medborgersalen til foredrag med Lotte Heise. Det var Kirsten der havde set opslaget i avisen, og som sendte en sms ud til alle. Så 7 medlemmer tog derned og havde en hyggelig eftermiddag.

• Vi har været med i Hvidovre avis julekonkurrence. Vi brugte nogle af de penge, som vi havde fået  af Hvidovre kommunes §18 pulje til, at fremme foreningen.. Vi fik nummer 14, og Hvidovre avis var så søde, at de sponserede de 3 flasker vin i gave til den person der vandt d 14. december. Tusind tak for de sponserede flasker til Hvidovre avis..

Vi får også en annonce i Hvidovre avis i uge 2,2017 Det er for at gøre andre førtidspensionister opmærksomme på, at vi eksisterer og har en god forening.

• Per og jeg har været rundt til Hvidovres læger med vores flyers. Så de kan sætte dem op i deres venteværelse. Dette blev også gjort for at gøre lægerne opmærksomme på, at vi eksisterer, så de kan sige det videre til deres patienter.

Vi har igen søgt et beløb fra Genbrugshallen 5 % pulje til brug for, at fremme vores forening. Vi får besked derfra i januar måned -17.

• Året i foreningen for førtidspensionister i Hvidovre, sluttede med vores juleafslutning i lokalet d 8. december. 14 medlemmer mødte op til Charlottes lækre æbleskiver som hun sponserede, Tinas fantastiske hjemmebagte kage, Nina og Per købte dejlige småkager og Nina havde også sunde klementiner med – Så det var ren julehygge, da der også blev dækket et flot julebord. Snakken gik som sædvanligt rigtig godt, og alle havde nogle hyggelige timer..

Det var lidt om de sidste måneder af 2016. I 2017 skal vi have vores generalforsamling, og det bliver tirsdag d 14. marts 2017 kl. 12.00 i Lille Friheden. Der kommer en indkaldelse ca. 1 måned før - men skriv allerede nu datoen ind i din kalender.

Bestyrelsen ønsker alle en rigtig Glædelig Jul og et Godt, Lykkebringende Nytår

Vi ses igen torsdag d 5. januar mellem kl. 11.00 til 15.00.

På bestyrelsens vegne, Lene.

Facebook: Førtidspensionisterne i Hvidovre

__________________________________________________________________

Tak for en hyggelig julefrokost...

Jeg vil lige sige tusind tak til de 15 medlemmer, der i går var med til vores julefrokost. Det var en mega hyggelig aften med god mad fra restaurant Halvleg, som vi spiste i vores lokale.

Og derefter en rigtig god gang Jule Stand Up på teater Vestvolden.

Vi blev alle enige om, at det må vi gentage næste år

__________________________________________________________________

Husk, at vi har et medlemsmøde i morgen - torsdag d 15. september kl. 11.00 i vores lokale.
Vi giver kaffe/the og kage.

Stort medlemsmøde i den lille forening

Der er indkaldt til medlemsmøde i foreningens lokale med henblik på at snakke om foreningens fremtid.

Vi opfordrer derfor alle medlemmer til at dukke op og give din mening til kende.

Dato og sted under kalender & nyt.

__________________

Hyggemøde hver uge eller hver 14. dag?

Vi har snakket i bestyrelsen om, at vi evt. vil sætte vores hyggemøder ned til en gang hver 14. dag - i stedet for som nu - en gang om ugen. Hvad siger i til det?

Vi tænker, at det er for meget med en gang om ugen, siden der ikke kommer så mange igen til vores hygge/kaffe/the/møder hver uge.

Jeg nyder at komme over og snakke med dem der er der til vores hygge/kaffe/the/møder, men der er selvfølgelig nogle uger hvor jeg ikke nå at komme derover.

Skriv endelig jeres mening herinde, eller send en sms til mig på 29637016.

I må ha`nogle dejlige sommer dage, Lene :-)

Så er sommerferien slut

Så er ferien slut, og vi starter op tirsdag den 9. august kl 10 i vores lokale.

Vi fik i foråret lavet nogle rigtig flotte flyers, som vi gerne skulle have delt ud, har du nogle ideer til udleveringssteder og har du måske lyst til at dele nogle ud, så kom ned til vores "hyggemøde" og få nogle udleveret.

Selv om du ikke har lyst til at dele flyers ud, så kom alligevel, der er ingen tvang.

Sommerferie lukket.

Husk, at vi holder sommerferie lukket -.

Dvs. sidste hyggemøde før sommerferien er torsdag d 23. juni, og første hyggemøde efter ferien er tirsdag d 9. august.

I må alle have en dejlig sommer :-)

____________________________________________________________________

Medlemsliste.

Så har vi sendt vores medlemsliste ud til dem vi har en mailadresse på. Til dem vi kun har et mobilnummer på, er der sendt en sms :-) Hvis du ikke har modtaget medlemslisten pr. mail og gerne vil have en, så få en på papir næste gang du kommer i lokalet :-)

Ha en god søndag, Lene :-)

____________________________________________________________________

Nyhedsbrev januar 2016

Håber, at alle havde en god jul, samt kom godt ind i det nye år – med mange gode nytårsfortsættere?

Før jul var vi tre medlemmer der tog på jule tur til København. Det var en rigtig hyggelig tur hvor vi var ovre i Torvehallerne ved Nørreport station. Derefter gik vi mod Strøget, hvor der var juleudstilling og julemarked flere steder. Vi spiste lidt godt inde på ”Hoppes”, og fortsatte turen til Kgs. Nytorv og over i Nyhavn. Vi fik snakket meget og købt lidt på turen. Absolut en tur der kan gentages.

Vi var også til Julevarieté på teater Vestvolden i ugen op til jul. Vi var 12 medlemmer af sted, og det var med spisning før julevarieteen. Vi sad ude i deres Café, hvor vi fik højt belagt smørrebrød og Ris alá mande. Så var der kaffe/the, og så stod den på grin.

Underholdningen var varieret med bl.a. stand up komikeren Sanne Søndergaard, en lommetyv og flere andre gode numre. En dejlig aften som vi var enige om, kunne gøres om næste jul.

Vores jule gløgg m. æbleskiver blev lavet om til et almindelig hyggemøde, da der ikke var nok der havde tilmeldt sig. Ærgerligt, men det var nok pga., at vi også havde juletur og jule varieté i samme uge. Lidt ærgerligt, at vi fik lavet det sådan, men sådan kan det gå. Det gør vi ikke næste år. Der spreder vi det ud over hele december måned.

I uge 2 havde vi endnu en annonce i Hvidovre avis. Det var for at gøre de andre førtidspensionister i Hvidovre opmærksomme på, at vores forening eksisterer. Så nu er vi spændte på, hvor mange nye der kommer til vores hyggemøder.

Vi er begyndt at tænke på, at starte vores gå – og cykel ture op igen. Så har du nogen gode ideer til hvor vi kan gå/ køre hen? Så sig det endelig til et af bestyrelsesmedlemmerne, så vi kan lave gå/ cykel turen. Er der andre gode ideer i foreningen? Så kom endelig frem med dem

Så er det snart tid til vores næste generalforsamling, det er d 1. marts fra kl. 13.00 og vi skal være i Lille Friheden. I år er formanden og et bestyrelsesmedlem på valg. Formanden tager imod genvalg, men vil du gerne være formand, er du meget velkommen til også at stille op.

Vi mangler et bestyrelsesmedlem, det er for 2 år. Så vil du gerne stille op som bestyrelsesmedlem, så sig endelig til.

Vi vil gerne holde en indvielse af vores lokale og vores hjemmeside, og det har vi tænkt os at gøre i løbet af foråret. Dette er igen for at gøre Hvidovre opmærksom på, at vi eksisterer.

Så har du lyst til at hjælpe på den ene eller den anden måde, så sig det til et af bestyrelsesmøderne eller ring/skriv til os via hjemmesiden. www.foreningenfoertidhvidovre.dk

Der var lidt forvirring omkring vores ugentlige møde dage i starten af det nye år. Det var pga. der var to ulige uger lige efter hinanden, og det var vi ikke lige helt skarpe på. Det er nu lavet om.

En god måde, at huske hvilke dage det er i hvilke uger, til hvilken tid:

Lige uger = tirsdage = ti

Oversat: I lige uger er det om tirsdagen, og vi starter kl. ti.
Dvs. bogstaveti - er nr. 2 bogstav i alle 3 ord.

Modsat er det i Ulige uger – om torsdagen – kl. 12.

Vi håber, at vi ser rigtig mange af jer til vores hyggemøder, så vi kan få endnu mere gang i foreningen.

På bestyrelsens vegne / Lene J

______________________________________________________________________________

Kære alle i foreningen Førtidspensionisterne i Hvidovre

En lille glad julehilsen fra os til jer.

I har hver og én bidraget til, at denne lille nye forening nu er blevet større og har rigtig gode chancer for. at udvikle sig til vores fælles bedste.

Vi har haft fine samtaler som førte os vidt omkring, grin og hyggelige oplevelser som ”førtidskollegaer”.

Mange har reageret på vores annoncer i Hvidovre avis, og en del også via mund til mund metoden.

Mennesker har mødt hinanden på lige fod, på tværs af det der ellers kan adskille os, og nye og måske overraskende forbindelser og ideer er opstået.

Det skal I alle, nye som gamle medlemmer, have tak for.

Vi er overbeviste om, at der er brug for os og - at vi kan noget sammen.

Og tænk hvad man kan få for 100 kr.

Vi glæder os til, at vi ses igen i 2016.

Rigtig GLÆDELIG JUL og et GODT, lykkebringende NYTÅR!

Mange hilsener

Alle os i forstyrrelsen - undskyld bestyrelsen

Første gang vi mødes i det nye år er;  tirsdag d 5. januar mellem kl. 10.00 - 13.00

_______________________________________________________

Nyhedsbrev december 2015

Tak for en mega hyggelig dag i vores lokale i torsdags. Det var dejligt, at se så mange nye og gamle medlemmer til vores hyggemøde, og snakken gik livligt
Flere fra foreningen var i teater Vestvolden og se "Taynikma" - som var rigtig godt. De kom bagefter hen i lokalet til os andre.

Vores hyggemøde torsdag d 10. december er aflyst, da Ishockey supporters selv skal bruge deres lokale den dag - så der kan i nå at købe julegaverne!

Kig ind på vores hjemmeside og hold dig orienteret i, hvad der sker i foreningen:
www.foreningenfoertidhvidovre.dk eller gå ind på 123.hjemmeside og skriv: førtidspensionisterne hvidovre

Ang. alle de datoer der fløj rundt i lokalet, så er de her - Det bliver en uge i førtidspensionisternes tegn

Mandag 14. december tager vi på en julehygge tur til København.
Vi mødes på Friheden station kl. 11.00 og tager toget kl. 11.09.
Skal du fx. noget andet først eller kommer fra et andet sted, så mødes vi inde på Hovedbanegården ved Informationen kl. 11.25.
Skulle du blive lidt forsinket, så ring til mig på 2963 7016.

I får programmet for dagen lidt senere.
Tovholdere for dagen er Peter og Lene J

Tirsdag d 15. december holder vi julehygge med gløgg og æbleskiver i vores lokale.
Det er mellem kl. 11.00 - 14.00. Vi har åbent i lokalet fra kl. 10.00.

Kan du lave/købe nogle æbleskiver og tage dem med - varme, eller tage noget gløgg
med - også varmt, så giv besked - enten på mail eller på mobil.
Tovholdere: Lene J og ??

Sidst, men ikke mindst:
Torsdag d 17. december, tager vi til Julevariete med julemad på teater Vestvolden.
Vi mødes deroppe kl. 17.45.

Er der flere der gerne vil med, udover dem der allerede er tilmeldt, så kan du deltage i selve julevarieteen sammen med os andre for 85,00 kr.   Julemaden er desværre udsolgt.   Julevarieteen starter kl. 20.00.
Giv mig venligst besked senest på tirsdag d 1. december inden kl. 12.00
Tovholder: Lene J.

I må ha en rigtig god advents søndag.
Lene Cool

______________________________________________________________________

Nyhedsbrev oktober 2015

Så er det for alvor ved at være efterår – og nattefrosten er tæt på

Lokale:

Derved er det også ved at være tid til, at vi skal være mere inde døre – og derfor glæder det os rigtig meget, at vi nu har lånt et lokale af Frihedens Idrætscenter, hvor vi kan være en gang om ugen. Det er Ishockey supports klublokale 2 vi låner Cool Det takker vi rigtig mange gange for Cool

Det vil blive om

Tirsdagen mellem kl. 10.00 – 13.00 i ulige uger, og om

Torsdagen i lige uger mellem 12.00 – 15.00.

Vi starter op d 20. oktober – 15 mellem kl. 10.00 – 13.00 Cool

Ved at tage to forskellige dage og to forskellige tider håber vi, at alle kan komme en gang i mellem – eller selvfølgelig hver gang hvis I lyster det. Der vil være en fra bestyrelsen til stede hver gang vi har åbent. Man kan købe kaffe/the i restauranten – og mange andre gode ting & sager.  Måske var det noget med en tur i svømmehallen efter hyggen?

Hjemmeside:

Vi har også fået gang i vores hjemmeside – og indtil vi har godkendt den helt, hedder siden:

www.foertidspensionisternehvidovre.123hjemmeside.dk

Når vi er helt færdige med at lave den og har godkendt siderne, vil det blive en anden adresse – men det skal vi nok give jer besked om.

Derfor er det også sidste gang, at vi sender nyhedsbrevet ud pr. mail. Næste gang vil nyhedsbrevet blive sat ind på hjemmesiden (det gør dette nyhedsbrev også), så man kan læse det derinde.

Når I har været inde på vores hjemmeside, er I meget velkommen til, at sende en besked til os under ”Kontakt”, hvor I skriver om hvad I synes om hjemmesiden – skal der noget mere med eller? Da det er første gang vi har lavet en hjemmeside, ville det være dejligt med lidt feedback.

Teatertur:

Ang. vores aktiviteter fra nu og frem til jul, så er I alle inviteret til, at komme med til teater Vestvoldens nye stykke  ” Taynikma” torsdag d 26.november kl. 11.00. Vi har fået gratis billetter af teateret Cool Tusind tak for det.  Se mere om stykket inde på teater Vestvoldens hjemmeside.

Jeg skal vide hvor mange der gerne vil med inden for 7 dage, så vi kan få pladser den dag - for datoen er blevet ændret, da der allerede er optaget d 19. november! Så giv mig besked senest tirsdag d 20. oktober pr. Sms/mail/ eller til vores hygge møde – og så må vi håbe at der ikke er optaget.  Hvis man vil have nogle af sine familiemedlemmer med, er disse meget velkomne - dog for egen pengepung.

Julefrokost /show:

Vi talte om på sidste bestyrelsesmøde om, at holde vores juleafslutning på teater Vestvolden. De har nemlig igen i år en julevariete:

Årets skæve og underholdende juleshow, evt. med spisning

• Lokation Teater Vestvolden
  • Pris   40 - 125 DKK
  • Spilleperiode
  • Varighed 2 timer - inkl. pause
  • Genre Musikteater, musicals og shows
    Comedy
  • Aldersgrænse fra 16 år

Glæd dig til Hvidovres sjoveste juleshow med dejlig mad, underholdning, stand-up med Sanne Søndergaard eller Sebastian Dorset, artister i topklasse, pole dance, bingo, musik og bar, der holder åben til den sidste gæst lukker og slukker.

SPILLETIDER
Torsdag kl. 20 (juleplatte serveres fra kl. 18.30)

VARIGHED
2 timer (inkl. pause)

PROGRAM
18.30 Dørene åbnes
18.30 Spisning
20.00 Første akt begynder
20.45 Pause
21.00 Anden akt begynder
22.00 Afterparty i baren

BESTIL JULEPLATTE
Juleplatte serveres før forestilling og består af:

3 stk højtbelagt smørrebrød
Ris a la mande
Kaffe og knas

Juleplatte købes som sammen med teaterbilletten (der er maks 60 platter per aften så bestil i god tid).

Der er 3 datoer, nemlig d 03.12 – 10.12 eller d 17.12.  Jeg foreslår, at vi finder datoen på vores hyggemøde d 20. oktober, og sender hurtigt ud til jer andre. I må meget gerne allerede nu give mig besked om, hvilken dato i synes bedst om

Julehygge tur:

Vi har også snakket om, at tage på en julehygge tur til fx København eller? Ind og se noget juleudstilling mv. Hvor skal vi tage hen? Og hvilken dag i december er bedst? Skriv endelig Cool

Husk, at møderne og diverse ture mv. er for foreningens medlemmer, dvs. man betaler 100 kr. om året – ca. 8 kr. om måneden. Vil du lige se om det er noget for dig, er du meget velkommen til at komme i vores lokale et par gange, inden du melder dig ind i foreningen Cool

Jeg håber meget, at se jer alle både til vores foreningsmøder, samt til vores ture i teateret og julefrokost /show/ tur – så vi kan få rystet os godt sammen, og forhåbentlig også sige velkommen til nye medlemmer

For nu har vi endelig lånt et lokale hvor vi kan være, samt fået vores hjemmeside op og køre, så i kan holde øje med hvad der sker i og omkring foreningen til enhver tid.  Så dette er det sidste nyhedsbrev i får pr. mail, næste gang bliver det lagt ind på hjemmesiden – dvs. ca. hver 6 uge.

Ha en god dag,

Lene – formand Cool

Mobil: 29637016

Mail: foertidspensionisternehvidovre@hotmail.com

________________________________________________________________

Nyhedsbrev for august 2015

Håber i alle har haft en dejlig sommer – og stadig har - for nu er det gode vejr jo endelig kommet.
Siden sidste Nyhedsbrev er der ikke sket så meget i vores forening, og dog - som I ved har vi været på nogle dejlige ture rundt i Hvidovre og til tilstødende kommuner.

Nina, Dorte og Peter har skrevet lidt om turene, så I kan læse lidt om, hvor hyggeligt vi har det:

Et par ord om foreningens ture i sommerens løb:
Som I jo ved, bor vi lige i Vestegnens smørhul. Vi har prøvet at arrangere nogle ture på forskellige tidspunkter og dage, for at tilgodese så mange som muligt.

Torsdag den 04.06 mødtes vi i sol og varme (jo jo den har skam været her, sommeren!) kl. 13 på Avedøre station og vandrede en dejlig tur ned langs søerne i Brøndby. På vejen mødtes vi med foreningens charmerende firbenede medlem Gilbert med tobenet ledsager, og gik i samlet flok naturskønt forbi fugleøen og landede på cafeen ved Køgevej til en tiltrængt kop kaffe med mere.

Onsdag den 17.06 mødtes vi på Frihedens station kl. 9.30. I noget mere moderat sommervejr gik turen til Køge, som har onsdagsmarked på torvet. Efter at have set på alle de lækre krydderurter, blomster, bær og en masse andre mere og mindre spiselige fristelser, nåede vi at nyde den hyggelige gamle købstad og det ældste hus, inden himmelen synes vi skulle spise inden døre. Vi fandt ned til havnen, hvor vi spiste en glimrende frokostbuffet hos slagter Stig.

Fredag den 03.07 stod den på endnu en cykeltur, med mødested på Langhøjskolens p-plads kl. 9.00.
Vi to friske kvinder ventede et kvarter på andre friske og hjulede så af sted ad fælleden til, i den herligste varme sommersol. (jo jo den var der igen!)
Turen over Kalvebod-broen med udsigt og det varierede landskab med alle de gode stier igennem Kongelunden til Sydvestpynten, er perfekte rammer.
Men en jernhest er jo også en hest, så vi kørte en del af de ca. 50 km på ridestierne, i skyggefuld skov. Hvis det ikke var helt med vilje, var det i hvert fald heldigt, for vi så i buskadset et flot eksemplar af ”den flyvende dør” som havørnen kaldes.
Vores urimeligt lækre madpakker blev spist i vandkanten til lyden af bølgeskvulp og udsigt til sejl og natur i alle nuancer. Turen hjem langs vandet fuldendte en herlig cykeltur.

Mandag den 06.07  var det så Åmarken station, der kl. 13.00 var mødested til en tur i Valbyparken. Vi gik en god tur langs vandet, næsten til Sydhavnen, men vi fandt da også både de fine og meget forskellige kulturhaver og Rosenhaven. Vi havde næsten det hele for os selv.
Undervejs havde vi en lille gættekonkurrence: Gæt et træ! Vi fandt frem til at det var stort, smukt og grønt (!) og at de gamle træer nok kunne fortælle et og andet om deres oplevelser i parken. (Hjælp! Er der en naturvejleder til stede i foreningen?)

Fællestræk for turene har været noget smukt at se på, frisk luft, fleksibilitet og samvær med andre kloge, venlige og humoristiske voksne mennesker i hyggelige aktive rammer.
Tak til alle for de gode oplevelser. Håber vi ses igen og at flere kommer til.

Hvidovre Tour:   Der er snart Hvidovre Tour, det er søndag d 23. august – Er der nogen der har lyst til at tage med, så vi kan lave et hold? Det kunne da være mega hyggeligt 

Husk I kan skrive til mig inde på vores side på Facebook under ”Foreningen Førtid i Hvidovre”.

Ha en god dag, Lene , formand Cool

Overskrift

Jeg er en paragraf. Klik her for at redigere mig og tilføje din egen tekst. Jeg er et godt sted at fortælle dine besøgende lidt om dig selv, og hvad din hjemmeside handler om.